Když hoří sklad: Proč volat Interima místo najímat šéfa skladu

Největší chyba, kterou ve skladu můžeš udělat? Čekat, až to přestane hořet. A druhá největší? Myslet si, že to za tebe vyřeší nový šéf skladu s tříměsíční výpovědkou.

Tahle věta mě praštila do hlavy u jednoho z potencionálních klientů: „To my si nejdřív musíme ujasnit, co vlastně chceme – a pak hledat šéfa skladu.“Jenže já už věděl, že nemají čas. Přesto jsme se na spolupráci nedomluvili. I to se někdy stane.

Co vlastně dělá interim manažer v logistice?

Není to kouč. Není to poradce. Je to člověk, který ví, jak vypadá KPI na pickera i jak rychle se láme produktivita při přechodu na nový odměňovací systém. Interim manažer je rychlá náhrada za šéfa skladu, který buď chybí, nebo už nestačí.

Ale není to jen hasič. Je to architekt i stavař zároveň. Přijde, udělá si obrázek, rozhodne a začne budovat – s tvými lidmi, s tvými daty, ale jiným způsobem myšlení.

 

V tomhle otevřeném rozhovoru si s Gabrielem Kopcem z Růžového slona povídáme o tom, jak se řídí jedna z nejvýraznějších e-commerce značek v segmentu, který je pro většinu firem tabu.Jak funguje byznys, kde nemůžete použít klasickou reklamu? Jak vypadá běžný den ve firmě, která balí diskrétně, ale přemýšlí strategicky? A co se stane, když se sexshop rozhodne zavést nový odměňovací systém ve skladu?Gabriel otevřeně mluví o hiringu, logistice, expanzi, spolupráci s interim manažerem a mýtech o práci v sexshopu. Zazní konkrétní čísla, změny, které firmě ušetřily statisíce, i narážky na babičku, která si myslí, že vnuččin manžel pracuje v elektro prodejně.Dozvíš se:Jak škálovat logistiku bez zvýšení nákladůJaké změny posunuly firmu nejvícProč interim management může firmu zachránitJak Růžový slon boří společenská tabu (a proč nebalí do brandovaných krabic)Poslechni si celý rozhovor, dej nám vědět do komentářů, co tě zaujalo – a pokud se ti video líbí, nezapomeň dát like a ode

https://www.youtube.com/watch?v=faJ2BZQFniY

3 konkrétní příklady, kdy se hodí interim:

  1. Odchod klíčového člověka – šéf skladu odejde a nový se teprve hledá. Nábor zabere 2–3 měsíce. Interim naskočí do týdne.
  2. Transformace provozu – zavádíte WMS, automatizaci, redesign skladu. Tady nestačí být „jen“ šéf směny. Tady to chce někoho, kdo to už dělal.
  3. Rozpad leadershipu – lidé ztrácí důvěru, fluktuace roste, chaos se šíří. Interim vnáší řád, hodnoty a leadership, který funguje i pod tlakem.

Co dostaneš navíc?

Zkušenost. Tahle role není pro juniory. Interim manažer musí během pár dnů rozpoznat nefunkční procesy, špatně nastavené směny, demotivované lidi i plýtvání v obalech. A umět s tím hnout. Ne za rok. Za 30 dní.

V Růžovém Slonu jsme za 40 dnů nabrali nového šéfa skladu. V jiném e-commerce skladu jsme do týdne naskočili na místo šéfa skladu, nastavili čísla, rozdělili priority, rozdýchali tým a současně připravili zadání pro nový software.

Klasický přístup vs. Interim:

Obsah článku

Doporučení z praxe

  1. Nečekej, až bude nový šéf skladu. Pokud máš chaos, výkon padá a lidi jsou ztracení, zavolej pomoc hned. Každý týden navíc znamená další propad.
  2. Dej interimovi volnost i odpovědnost. Nehledej figurku, co bude podepisovat docházky. Dej mu pravomoci – a pak ho hodnoť podle výsledků.

 

Jakub Matějka nezačínal v managementu.Začínal v provozu. A když neměl člověka na kvalitu nebo ISO, udělal si kurz.Ne kvůli titulům. Ale protože někdo to prostě musel udělat.V tomhle rozhovoru se s Martinem Komárkem baví o:– své cestě z provozu do vrcholného managementu– proč má víc kurzů než kolegové funkcí– a co se naučil během let v německé firmě, kde na všechno zůstal sámTohle není motivační řeč. Tohle je realita...

https://www.youtube.com/watch?v=hP-QI_u8N_g

A jedna věc na závěr. Interim není módní slovo. Je to způsob, jak neztratit dech v době, kdy logistika běží sprintem a všichni čekají maraton.

Taky řešíte výměnu nebo posílení leadershipu v provozu? Ozvěte se – podíváme se, jestli interim dává smysl i u vás.

 

 

www.commarec.cz

Uložit
Předvolby uživatele pro soubory cookie
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Příjmout vše
Odmítnout vše
Marketingové
Soubor technik, které mají za cíl obchodní strategii a zejména studii trhu.
Google
Souhlasím
Nesouhlasím
Analytické
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
Souhlasím
Nesouhlasím
Reklamní
Pokud souhlasíte, reklamy na stránce se přizpůsobí vašim preferencím.
Google Ad
Souhlasím
Nesouhlasím